Sep 28, 2011

ape e2 C I N T A?!

ASSALAMUALAIKUM~!
ape yg di nme kan CINTA...LOVE??
bagi aku cnita ni terlalu rumit tok di definisi kan..
mmg byk owg sebut i lap u u lap me..
tp kOwg psti ke yg kOwg btol2 thu mksd n paam akn mksdny...
ade sOwg kwn aku ni...die pny KWN ade mslh CINTA..
which kwn die ni "LAKI"..sO cite ny ble AWEK kwn kpd KWN aku ni
mntk BREAK..ape psl bro..CHILL oke~!
PUJUK pny PUJUK las-las AWEK die pOn xmau jgek..
xthu la npe..LAKI 2 SBNRNY lari dri uma..KES nye sbb nk jupe 
AWEK die 2 n mntk KAPEL alek..ciap UGUT nk BUNUH DIRI lg..
KWN aku ni pny la trkjut tros g cri skli AWEK kwn die 2...
nk di jdkan cerita AWEK die ni dh JD "WANITA"..
die nk cube UBAH awek DIE nie walopon DIE 
thu AWEK die dh jd cm2..TERHARU~!
-
-
-
-
-

aku yg dengo cite 2 tros mngucap...emm...kesimpulan dri cite ats ni...
bg pndpt aku la..aku pon bkn la PANDAI cgt...juz blja dri pnglmn je..mari kte sme2
MUHASABAH diri..TEPUK dada tanye dri SNIRI...
adkh disebbkan CINTA kte mula hilg pertimbangan....
adkh dsbbkan CINTA kte mula nk ugut BUNUH DIRI...(ape men2 bunuh diri ni..T__T)
atau adkh disbbkan CINTA kte sggup wat ape sje..trmsklah 
mengHALALkan ape yg HARAM...errmm..
-
-
-
-
-
Bismillahirrahmanirrahim...
Ya Allah...
Jika aku jatuh cinta,
Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya PadaMu,
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMu...
Ya Muhaimin...
Jika aku jatuh hati,
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu,
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu...
Ya Rabbana...
Jika aku jatuh hati,
Jagalah hatiku padanya,
Agar tidak berpaling daripada hatiMu...
Ya Rabbul Izzati...
Jika aku rindu,
Rindukanlah aku pada seseorang,
Yang merindui syahid di jalanMu...

Ya Allah...
Jika aku menikmati cinta kekasihMu,
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya,
Bermunajat di sepertiga malam terakhirMu...

Ya Allah...
Jika aku jatuh hati pada kekasihMu,
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh,
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu...

Ya Allah,
Jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu,
Jangan biarkan aku melampaui batas,
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu...

Amin ya rabbal alamin...

No comments:



SeLaMat Datang! Kamsahamida.. ♥